موزه یخ استانبول
نوشته شده توسط : mary

موزه یخ استانبول

موزه یخ استانبول بی شک یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های استانبول می باشد که همه ساله بسیاری از گردشگران تور استانبول 94 را به سمت خود می کشاند . این موزه زیبا در سال 2010 و با سرمایه گذاری یک شخص نروژی افتتاح شد همچنین اولین موزه یخ در کل اروپا می باشد . این موزه در مساحت 1400 متر مربع ساخته شده است و دمای داخل آن به 5 درجه زیر صفر می رسد . در این موزه 34 نوع مجسمه یخی با اشکال مختلف وجود دارند که برای ساخت آن ها از 70 تن یخ و باری ساخت تونل های آن از خدود 100 تن یخ استفاده شده است . یخ هایی که برای ساخت این مجسمه ها استفاده شده است از کشور سوئد جمع آوری شده اند .

موزه یخ استانبول

این موزه در سه بخش ساخته شده است . در بخش اول آن که از دیدنی ترین بخش های این موزه می باشد مجسمه های وایکینگ ها قرار گرفته اند و بخش دوم مربوط به منطقه اسکاندیناوی و طبیعت اطراف آن می باشد . در بخش سوم این موزه جالب در لیوان های یخی آب میوه رایگان به بازدید کنندگان داده می شود .

موزه یخ استانبول

 این موزه در منطقه بایرام پاشا و در مرکز خرید فروم استانبول قرار گرفته است . علاقه مندان به بازدید در تور استانبول 94 می توانند همه روزه از این موزه زیبا  دیدن کنند .

 





:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: موزه یخ استانبول,دیدنی های استانبول , جاذبه های گردشگری استانبول , جاذبه های توریستی استانبول , بهترین جاذبه های توریستی استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: