جاذبه های گردشگری مشهد
نوشته شده توسط : mary

پارک امت مشهد

 

پارک امت در انتهای سی متری طلاب مشهد واقع شده است و از جمله پارک های تحت نظارت شهرداری منطقه 5 مشهد می باشد. این پارک درسال 1366 ش. تأسیس شده و دارای 30300 مترمربع مساحت است. ازامکانات مختلفی تفریحی و بهداشتی و رفاهی پارک امت می توان به شهربازی و غرفه های عرضه نیازمندی های شهروندان و مجموعه فرهنگی تفریحی اشاره کرد.درمجموعه شهر بازی پارک امت، نه دستگاه مختلف از قبیل فان فار و بشقاب پرنده و دیگر تجهیزات تفریحی جهت استفاده کودکان و نوجوانان وجود دارد و بخش های مختلف پارک با چمن و گلکاری و امکانات روشنایی و انواه درختان و گونه های گیاهی زینت یافته است.

...................................................................................................................

 

باغ خونی مشهد

 


باغ خونی مشهد در اوایل دوره سلطنت قاجار ساخته شد . این باغ در قسمت جنوبی بیرون از حصار های شهر مشهد قرار دارد . باغ خونی مشهد نمادی از یک باغ ایرانی است که با وسعت 5/6 هکتار ساخته شده است . این باغ با وجود چشمه ای در وسط آن به باغ چشمه معروف شده و به همین دلیل شناخته شده است . باغ چشمه مشهد دارای سه امارت جدا از هم است که 2 ساختمان آن در اثر گذشت زمان از بین رفته . بنا بر روایات تاریخی در سال 30 شمسی ( 1912 میلادی) از باغ چشمه مسجد گوهرشاد را به توپ بستند . در حال حاضر این مکان در ضلع شمال شرقی میدان بسیج و در محدوده خیابان عنصری قرار دارد .

...................................................................................................................

 

اخلومد  (اخلمد) مشهد

 

 

 
اخلومد در مسير جاده مشهدقوچان و به فاصله 84KM مشهد قرار دارد. فاصله جاده فرعي آن تا جاده آسيايي حدود 16KM است. در انتهاي رودخانه پرآب آن دو آبشار وجود دارد كه ارتفاع يكي از این آبشارها 23 متر میباشد . از روستاي (اخلمد) تا آبشار حدود 3KM فاصله است كه اين مسير را بايد پياده گذر کرد . باغات فراوان و ميوه‌هاي آن مخصوصاً سيب اخلمد بسیار معروف و شناخته شده است .

...................................................................................................................

 

بقایای شهر کهن نیشابور مشهد

 

 

 

شهر نیشابور که روزگاری فرسنگ در فرسنگ وسعت داشت امروزه تپه‌های کوچک و بزرگ پراکنده‌ای در جنوب شرقی نیشابور کنونی باقی مانده است . این تپه ها امروزه به آهنگران طرب آباد، سبزپوشان، مدرسه، تپه بازار، تپه قنات و شادیاخ شهرت دارند دارای بقایای ارگ و کهندژ و عمارات نیشابور در اعصار مختلف حیات شهر می باشند . از آن تپه ها تاکنون تپه قنات، سبزپوشان و طرب‌آباد در فاصله ای بین سالهای ۱۳۱۸-۱۳۱۵بوسیله هیات باستان شناسی موزه متروپولیتن حفاری شده.

...................................................................................................................

 

حمام مهدی قلی بیک (حمام رضوی) مشهد

 

 

 

حمام مهدی قلی بیک (حمام رضوی) مشهد در دوره صفوی قرن یازده ساخته شده است که این حمام از جمله حمامهای بزرگ و تاریخی شهر مشهد می باشد .این حمام توسط مهدی قلی بیک قربانی امیر آخورباشی شاه عباس صفوی ساخته شده است . این حمام که در قرن یازده ساخته شده شامل بخش های مختلفی مانند : پلکان ورودی ، سر بينه ، بينه ، گرمخانه و غیره می باشد . بینه این حمام از بخش های دیدنی آن می باشد که دارای نقش و طراحی مربع شکل با هشت ستون سنگی و پوشش دایره شکل می باشد و با نگارگری زیبای 13 لایه ای تزیین و طراحی شده است . مسافران تور مشهد از بازدیدکنندگان و علاقه مندان این جاذبه دیدنی مشهد مقدس می باشند.

 

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: